Vi hittar er framtid

28 år

Sedan lanseringen av det första högkvalitativa magasinet för studenter: Studentmagasinet. Med tiden korsades öden för att skapa en av Sveriges verkliga experter på marknadsföring mot studenter och Young professionals.

1 286

Kunder i alla storlekar och former. Från världsberömda lärosäten till mindre utbildare. Från multinationella Fortune 500-företag till startups. Oavsett storlek hjälper Studentmedia till med att hitta framtida elever och talanger.

Miljoner

Personer som kommit i kontakt med oss och i många fall hittat en passande utbildning, praktikplats, eller ett traineeprogram. Eller, som helt enkelt lutat sig tillbaka med ett av våra magasin.

Vårt mål

Studentmedias mål är att vara det främsta mediahuset inom marknadsföring mot studenter och nyexaminerade.

Historia

Så blev dagens Studentmedia till – från ax till limpa.

1989

Studentmagasinet lanseras

2008

Utbildningssidan lanseras

2010

Chili förvärvas

2016

CareerOn förvärvar Studentmedia

2002

Piraja lanseras

2009

Trainee Search lanseras

2012

Piraja.se lanseras

Medieansvariga

Claes Aspblad

Säljansvarig print/sampling, övergripande ansvar för magasinet Piraja.

claes.aspblad@studentmedia.se

070 911 20 87

Filip Smedsjö

Säljansvarig digitalt, övergripande ansvar Utbildningssidan.

filip.smedsjo@studentmedia.se

08-120 359 07

Rebecka Jonsson

Ansvarig för folkhögskolor och yrkeshögskolor på Utbildningssidan.

rebecka.jonsson@studentmedia.se

08-120 359 09

Sara Göransson

Projekledare för magasinet Chili.

sara.goransson@studentmedia.se

08-120 359 05

Redaktion och utveckling

Christian Ledel

Ansvarig utgivare och Chefredaktör för Studentmedias magasin.

christian.ledel@studentmedia.se

08-120 359 02

Robert Dahlberg

Ansvarig utvecklare för Studentmedias digitala tjänster.

robert.dahlberg@studentmedia.se

08-120 359 03